Vijf reviews van PlayStation games die in februari verschenen

De maand februari was best een mooie maand met veel verschillende releases. Zo verschenen er allerlei indie-games in de PlayStation Store, maar natuurlijk verschenen er ook wat grotere titels. Best uniek voor een maand als februari, die officieel toch een beetje 'te boek' staat als een rustige maand. Desalniettemin hebben we hieronder een overzicht van vijf reviews die zijn gepubliceerd op PSX-Sense. Neem het door en laat je informeren of de game wel of niet iets voor je is!

01-03-2018 - door Lennard Verhage (PSX-sense)

Kingdome Come: Deliverance

Gemaakt door een vrij kleine studio met enorme ambitieuze plannen. Het middeleeuwse Bohemia - tegenwoordig Tsjechië - is tot waar mogelijk natuurgetrouw nagemaakt. Deze game vertelt het verhaal van Henry, die de zoon van een smid is en door schokkende gebeurtenissen genoodzaakt is zijn wapens op te pakken en ten strijde te trekken. Een avontuur met een boeiende insteek en waarin realisme de boventoon voert.

Het is uitdagend, kent veel diverse gameplay elementen en doet zich onderscheiden van andere RPG's. Tot zover goed nieuws, want de game kent helaas enorm veel technische problemen die het avontuur enorm te kort doen. De game barst van de bugs en glitches waardoor het in de huidige staat op de PlayStation 4 erg moeizaam is om te spelen, maar wellicht dat diverse patches de game uiteindelijk goed doen.

Cijfer: 4.0 - Voor de volledige review klik je hier.

Monster Energy Supercross - The Official Videogame

Racen in de blubber op motoren, dat zien we in games niet al te vaak. Toch kan dat zeer vermakelijk zijn, mits de game een beetje van goede kwaliteit is. Milestone bracht ons vorig jaar MXGP 3, maar dat was geen succes. Monster Energy Supercross daarentegen is aanzienlijk beter én leuker om te spelen. Bovendien biedt het het officiële Amerikaanse indoor motorcross kampioenschap met alle officiële banen.

Het enige wat jammer is, is dat de ontwikkelaar heel erg op safe speelt door weinig innovatie te bieden naast standaard modi als een carrière, multiplayer en quick race. Enig lichtpuntje is wel dat je nu je eigen tracks kunt maken met een zeer gemakkelijke editor en die tracks kan je uiteraard delen met andere spelers. Een erg leuke racegame die voor liefhebbers van de sport zeker de moeite waard is, ondanks dat het qua structuur allemaal vrij traditioneel is.

Cijfer: 7.0 - Voor de volledige review klik je hier.

Metal Gear Survive

Hideo Kojima werkt al enige tijd niet meer bij Konami, maar zijn geesteskindje blijft nog wel bestaan. Konami heeft Metal Gear Survive uitgebracht, een survival game die zich afspeelt in het welbekende Metal Gear-universum. In deze game staat stealth echter op een wat laag pitje, want de bedoeling is nu dat je in een andere dimensie probeert te overleven, een basis moet bouwen en je elkaar helpt in het verdedigen tegen zombies.

Jawel, Konami gaat ook op de zombie tour met Metal Gear Survive, waarin je met een speer allerlei gespuis moet uitschakelen. Hierbij dien je met veel zaken rekening te houden, zoals de eerdergenoemde basis en daarvoor kun je allerlei items craften op basis van wat je weet te vinden in de wereld. Klinkt best geinig, maar in de praktijk is het waardeloos. Het is domweg niet leuk om te spelen, het verhaal slaat nergens op, de AI is achterlijk en de coöp te beperkt. Links laten liggen is dus het advies.

Cijfer: 3.0 - Voor de volledige review op klik je hier.

Bridge Constructor Portal

Ben je liefhebber van Portal en haar puzzels? Dan is deze spin-off ongetwijfeld erg interessant voor je. Bouw bruggen in het Aperture Science Lab onder toeziend oog van GLaDOS. Zij demotiveert je, omdat het onmogelijk zou zijn, maar met goed inzicht en beperkte middelen is het aan jou om de testheftrucks van A naar B te brengen. Hierbij ontbreekt het uiteraard niet aan typische Portal objecten om de cirkel weer rond te maken. Een wat kleinere game in het puzzelgenre, maar absoluut een aanrader als je dit soort titels kan waarderen.

Cijfer: 8.5 - Voor de volledige review op klik je hier.

EA Sports UFC 3

EA Sports is terug met een nieuwe telg in de UFC-reeks. Deze game doet diverse veranderingen doorvoeren ten opzichte van het origineel en het vorige deel, alsook zo hier en daar wat vernieuwingen toepassen, zodat het voor de fans de moeite waard is. De game kent zo z'n sterke punten, maar tegelijkertijd slaat het ook weer de plank mis op diverse andere punten. Dat heeft als gevolg dat EA Sports UFC 3 niet per se een verbetering is ten opzichte van EA Sports UFC 2.

Is de game heel slecht? Dat ook weer niet, het is gewoon erg middelmatig en hoewel er genoeg te doen is, heeft EA Sports nog een hoop werk te verzetten om dit deel echt boven z'n voorganger uit te laten stijgen. De allergrootste fans kunnen zich hier absoluut mee vermaken, alsook geïnteresseerden in de sport. Maar voor die laatste geldt wel, hou zeer zeker rekening met de punten van kritiek, want het kan misschien wat tegenvallen. Afgezien van dat een dappere poging van EA om ons weer te entertainen met een UFC-game.

Cijfer: 6.0 - Voor de volledige review op klik je hier.

Dit waren een vijftal reviews die gepubliceerd werden op PSX-Sense in februari. Eind maart mag je weer een nieuw overzicht verwachten met weer een vijftal reviews. Voor alle andere reviews kan je in het review overzicht op PSX-Sense terecht.

Wil je één van de bovenstaande games kopen in de PlayStation Store? Zorg dan voor genoeg tegoed met onze digitale PSN cards.

PlayStation Network Cards

Bezoek Startselect Nederland!